Aby gratyfikacja pracownika była w punkt!

Na polskim rynku jest dostępnych mnóstwo szkoleń o różnej tematyce – od tych zawodowych po te, związane z rozwojem osobistym. Można wybierać spośród praktycznie wszystkich opcji, o ile są w granicach naszych zainteresowań i mają czemuś służyć. Na polu zawodowym warto się realizować, aby osiągać sukcesy. Poczucie samorealizacji jest jedynie możliwe dzięki określonym gratyfikacjom, możliwościom. Jeśli z nich skorzystamy to sukces jest praktycznie na wyciągnięcie naszej ręki. Motywacje w pracy są niezwykle istotne. Oczywiście, wiele zależy od nas samych, ale chyba nie chcemy spędzać całego dnia w miejscu, gdzie nie jesteśmy w żaden sposób doceniani. Znacznie lepiej podejmujemy zawodowe wyzwania, jeśli czujemy, że ma to sens. A czujemy gdy ktoś dostrzega nasze starania. Jeśli robimy wiele dla firmy, a pracodawca nie oferuje nam nic w zamian poza comiesięczną pensją, to naturalnym jest że z czasem się zniechęcamy i nie pracujemy tak dobrze jak dotychczas. Motywacja jest niezbędna, szczególnie w kontekście samorealizacji. Istotne jest to, co pracodawca o pracowniku wie, i co może być dla niego elementem gratyfikacji, a co nie. Dobrym rozwiązaniem może być robienie notatek o poszczególnych pracownikach, zapraszanie na rozmowy, po to, aby dowiedzieć się jakie są jego aspiracje, a nawet obecna sytuacja życia. Dobrze wiedzieć jakie są jego pasje, zainteresowania, wartości, istotne wydarzenia z życia rodzinnego. Jest to dobry pomysł o tyle, że pracodawca wie, jaką formę nagrody może zastosować. Być może jakiś wyjazd, lub dodatkowe szkolenie czy kurs. Co ciekawe, dana nagroda czy jakakolwiek inna forma docenienia pracy ma sens, jeśli będzie dobrze zaplanowana. Trudno przekazać pracownikowi zaproszenia na wieczorową imprezę, gdy akurat też przechodzi okres żałoby. Być może warto wtedy pozwolić na dodatkowe wolne, zaproponować spotkanie z psychologiem. Tak naprawdę trzeba pracownika poznać, poświęcić mu chwilę i dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Dobry szef zna swoją załogę, niczym doskonały kapitan statku. Okręt nie zatonie jeśli wszyscy będą trzymać się razem i współpracować. Podstawa jest komunikacja. Nie zawsze przebiega poprawnie, a wtedy warto sięgnąć po szkolenia.

Szkolenia interpersonalne

Czasami, dla poprawienia atmosfery w pracy i lepszej komunikacji warto postawić na szkolenia interpersonalne. Tak jak pisaliśmy wyżej, nawet forma gratyfikacji może okazać się nieudana, jeśli zostanie źle wymierzona w czasie lub trafi na nieodpowiedni grunt. Rozmowy z pracownikami o ich aspiracjach i obecnej sytuacji (ale bez przekraczania granic prywatności) są bardzo przydatne i potrzebne. Szkolenia interpersonalne pomagają w nawiązywaniu takiej więzi w pracy. Dowiesz się jak należy prowadzić znajomość w pracy, rozmawiać z podwładnymi, stwarzać dobrą atmosferę. Tego typu szkolenie warto zafrankować z udziałem wszystkich pracowników. To na pewno pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie organizacji. Prawidłowa komunikacja w pracy pozwoli na generowanie sukcesów całej firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here