3 powody, dla których warto badać satysfakcję klientów

Istnieją przynajmniej trzy powody, dla których warto badać satysfakcję klientów. Poznaj je, aby stać się bardziej świadomym przedsiębiorcą!

W XXI wieku badanie satysfakcji klienta jest niezwykle proste. Odbywa się niemal w całości przez internet, dzięki czemu przedsiębiorstwa mogą gromadzić i analizować ogromne ilości danych. Danych, które mogą być cenną informacją biznesową.

1. Możliwość szybkiej diagnozy 

Badania potwierdzają, że jakość obsługi jest dla klienta czterokrotnie wyższa niż sama cena usługi. Oznacza to, że gdy poziom obsługi jest niski, klient najprawdopodobniej zwróci się do konkurencji. Co ważne, aż 96% klientów niezadowolonych z obsługi nie daje temu wyrazu, a 9 na 10 z nich nigdy więcej nie korzysta z usług przedsiębiorstwa. 

Badanie satysfakcji przerywa milczenie i pozwala na szybkie zdiagnozowanie ewentualnych problemów. Ustalenie przyczyn jest zaś podstawą do działań mających na celu poprawę customer experience. Narzędziem, które może zapewnić sprawną obsługę, jest oprogramowanie CRM

2. Szansa na utrzymanie klienta

Utrzymanie klienta jest średnio 6-7 razy tańsze niż pozyskanie nowego. To właśnie z tego powodu zadowoleni klienci są kapitałem przedsiębiorstwa i dobrą perspektywą na przyszłość. 

Warto być także świadomym, że niezadowoleni klienci nie tylko odejdą do konkurencji, ale i znacznie zwężą pole potencjalnych, nowych klientów. Aż 95% osób dzieli się swoimi negatywnymi opiniami z innymi. Warto zauważyć, że grono najbliższych znajomych często tworzą osoby podobne do nas samych, co oznacza, że prawdopodobnie znajdują się wśród nich potencjalni klienci przedsiębiorstwa. 

3. Okazja do analizy i wyciągnięcia wniosków  

Badanie satysfakcji klientów to także moment, w którym skupiamy się na analizie danych. Może prowadzić to do wyciągnięcia wniosków, zmiany strategii lub podjęcia zupełnie innych działań. 

Warto także pamiętać, że najłatwiej jest stracić klientów premium. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here