Nadmierna rotacja problemem wielu firm

Wiele firm zmaga się problemami. Są one rozmaitej natury, np. finansowe, formalne, a czasem kadrowe. Jednym z wielu problemów sporych korporacji jest nadmierna fluktuacja. Oznacza to, że dość często pracownicy są zatrudniani, po czym szybko rezygnują ze swojego stanowiska. Do dość spory problem szczególnie sektorze sprzedaży produktów finansowych, który jest mocno stresujący i bazuje na pozyskiwaniu prowizji. Można ograniczyć rotację pracowników (szczególnie w sezonie letnim) w danej instytucji finansowej za pomocą efektywnych metod motywowania pracowników, takich jak szkolenia czy nowe wyzwania. Na bazie literatury, warto wyjaśnić, że fluktuacja, czyli nadmierna rotacja to nic innego jak niestałość, zmienność, płynność, chwiejność wahania cykliczne, falowanie, odchylenie od stanu równowagi, odstępstwa od średniej statystycznej, od przeciętnej, od normy. Z tym problemem zmaga się wiele firm. Najprościej ujmując fluktuacja to napływ i odpływ pracowników z miejsca pracy. Liczba nowo przyjmowanych osób jest regulowana przez politykę zatrudnienia przedsiębiorstwa. Tym samym jej wysokość jest w pełni kontrolowalna. Trudniej jest zarządzać liczbą odejść pracowników, gdyż tylko część z nich jest zainicjowana przez pracodawcę. Rezygnację z zatrudnienia można bowiem podzielić na: dobrowolną, świadomą decyzją danej osoby oraz niedobrowolną, czyli niezależną od pracownika, a wynikającą z woli pracodawcy, przepisów prawa bądź też czynników losowych. Wraz ze wzrostem konkurencyjności na rynku finansowym, instytucje takie jak banki starają się nieustannie podnosić jakość świadczonych usług. Dotyczy to szczególnie kontaktów z tzw. ekskluzywnymi klientami. W ostatnich latach, na co wskazują różne źródła coraz trudniej wielu przedsiębiorcom zatrzymać kluczowych pracowników. Problem nadmiernej rotacji szczególnie wzrasta w sezonie letnim, gdy młodzi uczestnicy rynku pracy poszukują szybkiej możliwości zatrudnienia. Są to najczęściej osoby przejawiające potrzebę samorealizacji, posiadające odpowiednie kompetencje, ale brak doświadczenia na rynku pracy. Dlatego warto przemyśleć w jaki sposób można zatrzymać tego typu cennych pracowników, tak aby chcieli zdobywać doświadczenie właśnie w naszej firmie.

Organizacja szkoleń na dobry początek

Warto pokazać pracownikom, że zależy nam na ich pracy i realizacji zawodowej. Dlatego jeśli dostrzegamy już pierwsze symptomy niezadowolenia, albo problemy z pozyskiwaniem klientów, to warto postawić na organizację licznych szkoleń. Mogą być pracownicze, tematyczne i połączone z imprezą integracyjną. Warto, zamiast wprowadzać atmosfery pogodni i stresu, wyciągnąć rękę w stronę mniej wykwalifikowanych pracowników. Tak, aby nie poddawali się na początku swojej ścieżki w tej firmie. Motywowanie poprzez organizowanie takich szkoleń jest świetnym pomysłem. Mogą one dotyczyć sprzedaży, technik negocjacji z klientem, zarządzania czasem, a nawet radzenia sobie ze stresem. Warto o tym pomyśleć, by zapobiec nadmiernej rotacji pracowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here